سه نوع از فن آوري هاي UPS

يو پي اس، باتري يو پي اس، تعمير يو پي اس، يو پي اس apc

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سه نوع از فن آوري هاي UPS

۳۳ بازديد

تكنولوژي انتقال دو جانبه آنلاين

يك منبع تغذيه بدون وقفه با استفاده از فناوري دوبعدي تبديل آنلاين، بالاترين سطح حفاظت قدرت را در اختيار شما قرار مي دهد. يو پي اس آنلاين، ورودي AC ،230V AC را به قدرت DC تبديل مي كند كه سپس براي شارژ باتري استفاده مي شود. جريان DC سپس از طريق يك مرحله ي مبدل تغذيه مي شود كه خروجي برق 230 وات را بازسازي مي كند. از آنجا كه خروجي AC به طور كامل بازسازي شده است، آن را كاملا از هرگونه دخالت اصلي مبني بر نظارت بر پره ها و تغييرات ولتاژ آزاد خواهد كرد.

ولتاژ خروجي و فركانس دقيقا كنترل مي شود بنابراين يك خروجي قدرت موج سينوسي تميز و پايدار فراهم مي شود. يو پي اس هاي آنلاين مي توانند قبل از انتقال به قدرت باتري (به طور معمول 276V-184V) مقاومت نوسان هاي زيادي را بر ولتاژ ورودي داشته باشند بنابراين تخليه باتري هاي غير ضروري را از بين مي برند بنابراين پس از قطع برق، انتقال به قدرت باتري بدون درز است. يو پي اس هاي آنلاين نيز داراي ويژگي هاي مختلفي از قبيل عدم امنيت و خود تشخيصي هستند كه بلافاصله بار را بر روي منبع تغذيه انتقال مي دهند.

مزاياي :

_ تهويه به طور مداوم
_ حفاظت بدون حفاظ
_ بدون شكست در قطع برق
_ تحمل ولتاژ ورودي گسترده
_ توصيه شده در مجموعه ژنراتور

معايب:

_ گرانتر از ساير فن آوري هاي يو پي اس است.
_ تكنولوژي آفلاين در حالت آماده به كار

در جريان عمليات معمول يو پي اس آفلاين، قدرت جريان مستقيم از طريق واحد و از اين رو تنها فيلتر كردن RFI معمولا ارائه مي شود. هنگامي كه ولتاژ ورودي نتواند در خارج از يك چارچوب تنظيم شود، يو پي اس اين را تشخيص مي دهد و يك رله بسته خواهد بود. به اين ترتيب، UPS قادر خواهد بود از طريق اينورتر تغذيه UPS باتري را شروع كند. اينورتر سپس روشن مي شود و خروجي شكل موج، گام يا سينوسي عرضه مي شود. پس از بازگشت قدرت، خروجي به منبع تغذيه سوئيچ مي شود و اينورتر خاموش مي شود. به طور معمول، در حين انتقال از حالت باتري، بين 4-10 ميلي ثانيه فاصله خواهد بود.

مزايا :

_ كم هزينه
_ عمليات خاموش در حالت آماده به كار
_ كارآمد

معايب:

_ حفاظت از قدرت تنها در برابر درصد كمي از مشكلات.
_ تنظيم ولتاژ خروجي ضعيف sags و surges به طور مستقيم به بار منتقل مي شود.
_ انتقال به حالت باتري
_ UPS بار را رها مي كند زماني كه يك جريان پرقدرت اتفاق مي افتد منجربه اضافه بار يا شكست اينورتر مي شود.

تكنولوژي Line-Interactive :

يك يو پي اس تعاملي در خط، مانند UPS هاي آفلاين عمل مي كنند به جز استفاده از ويژگي هاي بهتر فيلتر كردن و افزايش ولتاژ خروجي. اين تداخل را شبكه ها قطع نمي كنند. فن آوري هاي تعاملي، خطوط را كاهش مي دهند و افزايش قدرت و يا تغيير به باتري را انجام مي دهند. همانطور كه UPS آفلاين، ولتاژ ورودي را نتواند در خارج از يك چارچوب قرار دهد، UPS اين را تشخيص مي دهد و يك رله بسته مي شود كه اجازه مي دهد UPS از طريق اينورتر تغذيه باتري را شروع كند. اينورتر، در يك UPS خطوط تعاملي، خروجي موج سينوسي عرضه مي كند و پس از بازگشت قدرت، خروجي به منبع تغذيه سوئيچ مي شود و اينورتر خاموش مي گردد.

همانطور كه UPS آفلاين به طور معمول، انتقال از حالت باتري به حالت تعليق قرار خواهد گرفت، اما معمولا اين كار كوتاه تر از UPS هاي آفلاين است. برخي از توليد كنندگان سعي خواهند كرد UPS هاي خطوط تعاملي خود را به عنوان مدل هاي آنلاين، آفلاين و يا تعاملي در خط بفرستند.

مزاياي:

_ هزينه كمتر از آنلاين
_ حفاظت بهتر از آفلاين
_ عمليات خاموش در حالت آماده به كار
_ كارآمد

معايب:

_ نوسان، مي تواند به طور مستقيم به بار منتقل شود
_ شكستن در انتقال به حالت باتري.
_ UPS بار را رها مي كند در صورتي كه يك جريان پرقدرت، اضافه بار يا شكست اينورتر وجود داشته باشد
_ سازگاري ژنراتور و يو پي اس

يو پي اس هاي آنلاين، فركانس ورودي و تحمل ولتاژ را بيش از تكنولوژي غير آنلاين افزايش داده است. بنابراين جلوگيري از انتقال مكرر به قدرت باتري كه عمر باتري و قابليت اطمينان يو پي اس را افزايش مي دهد، از آنجايي كه فناوري دوگانه آنلاين به طور كامل خروجي AC را بازسازي مي كند، از تداخل بين سنسورها و تغييرات ولتاژ آزاد است كه ممكن است بر فناوري اطلاعات و يا ساير انواع ابزار حساس تاثير بگذارد.

UPS هاي غير آنلاين معمولا كار مي كنند هر چند به طور متناوب، اما با عرضه ژنراتور نهايتا شكست خواهد خورد. معمولا خرابي UPS در هنگام بارگيري اتفاق مي افتد يا زماني كه ژنراتور عرضه اصلي را ارائه مي دهد. يك منبع پشتيبان ژنراتور اغلب يكي از مهمترين و ضروري ترين نوع حفاظت است فناوري Double Conversion Online اين حفاظت را فراهم مي كند.

سيستم هاي آب و برق UPS و سيستم صرفه جويي در انرژي :

بازده بالا يك استاندارد در طراحي UPS به شمار مي رود. با پيشرفت در تكنولوژي UPS، پتانسيل كاهش هزينه هاي انرژي ده ها هزار دلار در سال بيشتر نشده است. اما اين اتفاق نخواهد افتاد زيرا شما 99٪ سيستم كارآمد UPS را با 97٪ كارآمد خريداري كرده ايد. در صورت محاسبه پس انداز، انتظار داريد كه مركز داده شما در سطوح بار كامل قرار گيرد. فرض كنيد كه UPS با بالاترين ميزان كارايي، كل هزينه مالكيت را بيشتر كاهش دهد. و آن را بخشي از فرايند تصميم گيري خود قرار دهد، نه عامل تعيين كننده.

ممكن است عجيب و غريب به نظر برسد كه افزايش ولتاژ توزيع برق شما واقعا مي تواند انرژي را ذخيره كند يا نه، اما در اكثر مراكز داده، UPS مي تواند به سرور 208V قدرت دهد. با افزايش ولتاژ خود به 240 ولت، مي توانيد با توجه به پيكربندي توزيع قدرت، صرفه جويي در انرژي 2٪ يا بيشتر را انتظار داشته باشيد. ولتاژ بالا يك چيز خوب است و اكثر مراكز داده ها براي رسيدگي به آن مجهز هستند. با اين حال، تمام سيستم هاي يو پي اس نمي توانند ولتاژ بالاتر را فراهم كنند.

منبع : شركت يو پي اس مكلسان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.